Cari, cari, carilah...

Sunday, April 3, 2011

Perancangan Kafir: Tiada makna...



"Teruk betul kafir laknatullah...Macam2 diorang rancang untuk sesatlam umat Islam!", kata A dengan bersungguh.

"Betul2...perancangan diorang begitu rapi sehingga kita tak sedar pun yang kita sekarang di bawah pengaruh Yahudi...Ko tengok tak The Arrivals?", balas B sambil menekan-nekan butang joypadnya dengan matanya tertumpu ke arah kaca skrin komputer.

"Tengok2...aku baru je habis semua siri..best kot! Rupanya kita sekarang ada dalam New World Order", sambut A pula.

A dan B meneruskan perbualan mereka sambil bermain game PES sesama mereka, rancak perbualan mereka, sesekali diselangi dengan bunyi sorakan yang keluar melalui speaker.

Jam menunjukkan pukul 1 pagi.

**********************************************************************************

Assalamualaikum wbt.

Cuba fikirkan, agak2nya mungkinkah dua orang sahabat dari cerita pendek di atas akan bangun solat subuh keesokan harinya?

Mungkin ya, tetapi dari segi adat atau kebiasaan sudah dijangka bahawa sangatlah susah untuk mereka bangun solat subuh di masjid sekiranya mereka tidur terlalu lewat, lebih2 lagi jika mereka memaksa mata mereka berjaga malam sebelumnya. Walaupun perbualan mereka tampak agak 'bermanfaat' namun ia tidak membawa erti apa-apa.

Kenapa tidak membawa erti apa-apa? Bukankah mereka berbincang mengenai agenda-agenda kafir untuk melemahkan Islam? Penting tuu...

Sahabat-sahabat sekalian, perlukah kita sebut-sebutkan apa yang telah orang-orang kafir rencanakan untuk umat Islam, sedangkan berkali-kali Allah swt firmankan di dalam kitabNya bahawa mereka MEMANG sentiasa memusuhi kita dan sentiasa merancang tipu daya terhadap kita?

2:120
4:108
3:54

Dan banyak lagi ayat-ayat lain yang mengisahkan tentang tipu-tipu daya kafir terhadap orang Islam.

Ana teringat, seorang hamba Allah ni pernah post di dalam FB pasal satu dakyah kristian. Beliau menyatakan kalau website ni (website yg masyhur) kita tukar url sikit, maka akan keluar page ni...(page yang menyatakan Bible itu benar, Kristian indah, dll)..

Maka setiap yang melihat benda tu seakan-akan terkesima, terkejut, malah ada yang komen kata semua orang patut tengok benda ni. Memang, benda ni bukanlah benda yang biasa. Jika antum semua tengok benda ni, maka antum akan kata, "Ish, mereka mesti ada perancangan sendiri sbb buat mcm ni".

Apakah benda tu penting sebenarnya?

Daripada sudut pandangan ana secara peribadi, ana lihat ia sebagai satu kejayaan bagi orang-orang Kristian. Kelebihan memihak kepada mereka. Mengapa? Tidak lain tidak bukan adalah kerana dakyah yang mereka bawa disebarkan oleh orang Islam sendiri! Ana juga berpendapat, sekiranya benda ni terus disebarkan, mereka yang lemah imannya akan terjerat dengan dakyah2 sebegini. Ya, ia satu kemungkinan. Di Malaysia, berapa ramai orang Melayu yang murtad? http://myfaisalonline.blogspot.com/2009/06/statistik-permohonan-murtad-bagi-tahun.html

Betul, mungkin mereka mempunyai satu agenda tersembunyi atau senang dikatakan, memang mereka mempunyai agenda tersebut. Namun, apa yang menguntungkan kita sebagai umat Islam sekiranya kita tahu bahawa mereka membawa agenda2 ini? Semua itu hanyalah menjadi perbualan semata-mata...

The Arrivals
Ana yakin ramai yang mengenali video2 bersiri ni. Malah ada yang letak kat FB sebagai Movies kat profile masing2. Ana sendiri pun dah tengok kesemua siri video The Arrivals ni. Dan alhamdulillah sedikit sebanyak memberikan impak kepada diri ana.

Dalam video ini, ia membongkar rahsia-rahsia gerakan Freemason, gerakan-gerakan kafir laknatullah untuk melemahkan Islam supaya apabila keluarnya Dajjal, maka ramai akan menjadi pengikutnya.

Yang paling penting, apa yang ana setuju dan suka tentang video ini adalah di bahagian2 akhirnya, di mana Producer dokumentari ni mengajak umat Islam untuk merubah diri mereka dan memainkan peranan masing-masing dalam menaikkan kembali umat ini. Setiap amalan kita memberikan kesan terhadap dunia. Itulah mesej yang paling penting yang ingin disampaikan oleh Producer. Buktinya? Kerana ia berada di siri-siri akhir dokumentari. Ia disusun sebegitu kerana mesej-mesej akhirlah yang biasanya akan melekat di dalam pemikiran penonton.

Namun amat mendukacitakan apabila natijahnya tetap serupa, ia sekadar menjadi perbualan sesama sahabat handai...

Mesej di akhir nampaknya kurang diminati...kerana ia melibatkan PERUBAHAN.

Ana tertarik dengan post daripada sahabat ana, Mawardi Hafizi di FB beliau.."Biarkan mereka dengan agenda mereka, kita ada agenda kita sendiri"...

Wallahu a'lam...

2 comments:

Nurul Syifaa' said...

nice blog~~
[cuma..klu besar ckt font lg cantik]

llaskarpelangi said...
This comment has been removed by the author.